Strategia cen w e-sklepie

Osiąganie dobrych wyników sprzedaży w e-sklepie wiąże się nierozerwalnie z polityką cenową. Zarządzanie cenami w e-sklepie jest elementem często bagatelizowanym w podejmowaniu decyzji związanych z bieżącym jego prowadzeniem. Jaką w takim razie przyjąć politykę cenową posiadając szeroki asortyment produktów w swoim e-sklepie ? To pytanie zadaje sobie każdy, kto posiada e-sklep, ale odpowiedź na nie jest zależna zapewne od środowiska i konkurencji w branży w której działa sklep.

Wybór strategii cenowej

Strategia cenowa to sposób jak za pomocą odpowiednich cen pozyskać klienta. Do wyboru jej należy zadać sobie pytanie do jakiego segmentu klientów chce się dotrzeć, gdzie posiada się przewagę konkurencyjną w których grupach towarowych i jakie są preferencje  grupy docelowej klientów w zakupach Należy dopasować ceny do wybranej przez grupy docelowej ich preferencji i upodobań w wyborze produktów.

Analiza cen konkurencji

Nie można zapominać o  konkurentach i tym co oni mają do zaoferowania  grupie docelowej – przede wszystkim po zbadaniu cen konkurencji należy ocenić czy konkurencja stosuje jakieś zabiegi powodujące wyzwolenie decyzji zakupowych – chodzi tu o poza cenowe elementy gry konkurencyjnej takie jak czas realizacji czy np darmowa wysyłka.

Popyt i podaż na towary

Nie można zapominać o prawach podaży i popytu – podnieś ceny tam gdzie popyt i zapotrzebowanie na towary w twojej grupie docelowej jest największe a towarów na rynku brak i obniż ceny, kiedy podaż towarów w twojej grupie docelowej jest duża a klientów chętnych na zakupy jest nie wielu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *