Korzyści, jakie daje analiza cen konkurencji

Konkurowanie ceną musi być wsparte na szczegółowej analizie cen na rynku, pośród klientów lub najbliżej konkurencji. Właśnie obserwując efekty oraz kontrolując stale modyfikacje można znaleźć wzór na doskonałe określenie ceny tak, żeby coraz więcej klientów przybywało w naszym sklepie internetowym.

Jak analizować ceny?

Ocena cen konkurencji polega na kontrolowaniu wartości w pozostałych sklepach internetowych na ten sam produkt lub grupę artykułów. Samemu ustala się, które artykuły chcemy kontrolować oraz kto jest naszym bliskim rywalem, jaki ewentualnie może nam zabierać klientów ze względu na ceny w jego sklepie. Ocena cen konkurencji pozwoli określić czy nasza propozycja jest atrakcyjna, lecz nie znaczy to, iż im mniejsza cena, tymże więcej zakupów nastąpiło.

Podczas oceny może się okazać, iż nasza cena jest za duża. Wówczas należałoby pomyśleć nad zredukowaniem marży albo modyfikacją dostawcy towaru. Jednakże może się wykazać, iż cena jest zbyt mała oraz zdecydowanie odstaje od rynkowej przez co klienci mogą myśleć, iż nasz towar jest gorszej klasy oraz nie kupią go. Więc do oceny należy wziąć parę podmiotów, żeby sprawdzić np. średnie stawki. Analiza cen https://dealavo.com/pl/

Co daje przeprowadzenie analizy?

Sama ocena cen konkurencji może nas nakierować na kierunek, w jakim należy dokonać modyfikacji. Czasem będą to trwałe modyfikacje, i drugim razem tania oferta rabatowa. Jednakże kiedy z oceny wynika, iż nasz sklep mógłby nieco poprawić, żeby działać lepiej to trzeba przedsięwziąć działania, i następnie kontrolować ich efekty, żeby zobaczyć czy obecnie jesteśmy na równi konkurencyjni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *