Konkurencja obniża ceny. Jak się zachować?

Z racji stosunkowo prostej ścieżki założenia firmy powstaje wiele przedsiębiorstw, które chcą być nieuczciwą konkurencją i sztucznie zaniżają ceny swoich produktów lub usług. W ten sposób sprowadza na siebie uwagę klientów, którzy podczas zakupów głównie kierują się ceną. Natomiast cenione firmy niewątpliwie mogą stracić na takich rozwiązaniach.

Reakcja na sztuczną obniżkę cen

Jak walczyć z tanią konkurencją bez obniżania cen? Wbrew pozorom, na początku najlepiej nie reagować na taką sytuację, gdyż może upłynąć wiele czasu zanim klient dowie się, gdzie ceny są niższe. Istnieje prawdopodobieństwo, że taki konkurent upadnie, nim zdąży się rozwinąć.

W przypadku, gdy cenę obniża przedsiębiorstwo będące na rynku długi czas, wtedy trzeba podjąć odpowiednie kroki. Należy dowiedzieć się jaka jest przyczyna obniżki, czy konkurent wysprzedaje towar w obawie przed zepsuciem, czy to nie jest chwyt marketingowy, aby sprzedać droższą rzecz.

Sposoby utrudniające porównywanie cen

Nawet najbardziej niezawodne techniki sprzedaży mogą nie przekonać klientów do wybrania tego a nie innego produktu. Istnieją sposoby przekonujące, jak walczyć z tanią konkurencją bez obniżania cen:

  • oferowanie gotowych zestawów – przykładem jest zestawienie hamburgera, frytek i coli w sieciach typu fast-food,
  • oferowanie niższych cen w zamian za zakup większej ilości jednorodnego towaru – często spotykane w supermarketach,
  • rozbicie ceny na kilka elementów – oferują je salony samochodowe podczas dokupowania dodatkowego wyposażenia,
  • programy lojalnościowe.

Walka bez obniżania cen

Najłatwiej zwiększyć wartość oferty w oczach klienta, nie zmieniając cen ani sposobu wykonania. W ten sposób łatwo jest walczyć z tanią konkurencją bez obniżania cen poprzez:

  • zmianę narracji i komunikacji,
  • oferowanie tego samego produktu w różnych wariantach,
  • oferowanie dodatkowych opcji, podnoszących wartość oferty,
  • wyeksponowanie wyników obiektywnych testów,
  • komunikacja z klientem poprzez pytania, za co cenią daną firmę,
  • utrzymywanie ciągłych relacji z kontrahentami,
  • uświadomienie klientów, że niska cena może być powiązana z niską jakością,
  • zaangażowanie sojuszników.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *